Davids Blogg

onsdag, april 11, 2007

Hva jeg har bidratt med i radiosendingene?

-Laget reportaje fra barnehage samt redigert
Jeg, Joakim og Renata fikk lov til å komme i Maurtua barnehage å gjøre opptak der. Vi trengte så tillatelse fra foreldrene, og da laget vi tillatelses-skjema.

-Laget jingler
Jeg fant lyder som Trond hadde lagt ut på filserveren og laget noen jingler. Noen eller en ble spillt på radio.

-Vært med på radioteatret
Jeg var en av stemmene under teatret, men var opprinnelig ikke satt opp som en av stemmeskuespillerne.

-Skrevet om underholdningskonkurransen i jula
Dette var en nyhetssak som skulle være med radioen.

-Laget sang
Vi var 4 stykker som var med på den sangen, og jeg var en av de som klappet og sang.

-Vært 2. vara som redaktør
Pga. ofte mangel på elever i klassen og enda vi bare er 12 stykker trengte vi rett og slett 3 redaktører

-Lydteknikker under begge radiosendingene
Jeg og Joakim var lydteknikkere under sendingene.

-Redigert begge sendingene som ble lagt ut på nett
Når sendingene ble sendt på skolen gjorde vi samtidig opptak som skulle legges ut på nett. Det ble noen småfeil her og der som måtte ordnes. Heldigvis gjorde vi også opptak av sendingene noen dager før, så jeg fikk redigert opptakene ferdig.


-Når alle bidrar med noe til radioprogammet vårt blir det et godt samarbeid i klassen. Da har alle noe å gjøre og da går alt mye enklere.


-Den største tabben med sendingene var at vi fikk få lyttere. Vi burde muligens satt opp sendingene på et annet tidspunkt eller kanskje fådd sendingene på klasserommene også? Også kortere sendinger. Tror de ble litt for lange.