Davids Blogg

torsdag, oktober 19, 2006

Anmeldelse Av Ensemble Nord Konsert

Lørdag 14 Oktober

Konserten foregikk i biblioteket klokka 12 lørdag morgen, og det var nesten fullt der alle de ca. 40 sitteplassene var fylt opp. Det hele startet med at de 4 hovedpersonene entret scenen (eller det var jo egentlig ikke en scene da, men heller et rom der vi alle var,) de presenterte seg, pratet litt om pepper og startet å spille.

Konserten som het Tyrkisk Pepper var ganske mye forskjellig musikk, alt fra tyrkisk (som den kjente Tyrkisk Marsj (av Mozart) til egyptiske og greske klassikere. Det var fint å høre på, og konserten varte i 45 minutt, som var en passe tid. Det er veldig vanlig at slike konserter var altfor lenge og man blir fort lei musikken, men her var det ikke tilfellet. Veldig bra.
Jeg likte musikken og det var en veldig god innsats av de 5 musikerne, vi blant publikum klappet som fy flere ganger før, under og etter konserten og det var et heidundrendes liv der vi satt. Det var både rolig og sprek musikk og publikum levde seg inn i musikken.

På konserten var det folk i alle aldre, og noen av de småbarna som var der kunne absolutt ikke sitte i ro og måtte gå frem og tilbake hele tiden under konserten. Man burde aldri ta med små barn på konsert! Ellers var det tydelig at de fleste var ganske interessert i musikken. Det var instrumental musikk (ingen sang), bortsett fra en melodi der det var en femte mann som het fra Afghanistan som ble presentert og startet å spille. Han spilte gitar og sang på sitt eget språk, det hørtes kanskje litt rart ut siden vi ikke er vant til å høre Afghansk, men det var veldig bra for det.
Det var 2 menn og 2 damer og de spilte hvert sitt instrument,
Tørris Koløen Bakke på bratsj, Ingrid Marie Willassen på fiolin, Ellen Ugelvik på piano, Eero Voitk på cello og Nemat på gitarsolo.

Toppers konsert. Terningkast: